Exciting 2018 campaign launched by the Inter-American Society of Cardiology “For the American heart”

03 Apr 2018

The Inter-American Society of Cardiology (SIAC), as a result of specific instructions of its member Societies, has drawn up a strategy destined to the Community.  Its clear purpose is to positively influence the decrease of the cardiovascular disabilities and deaths in the American Region and consequently contributing to the achievement of the proposal 25 x 25 of the World Health Organization and the World Heart Federation.

Accordingly, SIAC has created a new area called SIACommunity, which, upon the mobilization of different groups, aims at improving the awareness of the community about the main concepts of the healthy life as a prevention strategy. For this purpose, within the frame of the campaign For the American heart launched in 2018, the SIAC has projected actions in respect of three international dates: Hypertension Week (May), Heart Week (Sept-Oct) and Diabetes Week (Nov).

Read more about the “For the American heart” 2018 Campaign in English

Campaña 2018 “Por el corazón de América” de la Sociedad Interamericana de Cardiología

La Sociedad Interamericana de Cardiología (SIAC), por expreso mandato de sus Sociedades miembro, pone en marcha una estrategia de prevención orientada a la Comunidad, con el claro objetivo de incidir positivamente en la reducción de las discapacidades y muerte cardiovascular en la Región de las Américas y de esta manera contribuir al postulado del 25 x 25 de la Organización Mundial de la Salud y de la World Heart Federation.

Con este objetivo crea el Consejo de SIAComunidad, que a partir de la movilización de distintos sectores de la sociedad buscará instalar en el consciente colectivo las premisas fundamentales de la vida saludable como estrategia de prevención. Para ello, en la Campaña Por el corazón de América diseñada para el 2018, ha programado acciones en torno a 3 fechas del calendario de salud internacional: la semana de la hipertensión arterial (mayo), corazón (septiembre) y diabetes (noviembre).

Leer más sobre la Campaña 2018 “Por el corazón de América” en español